September 1981.
Druhá generácia Rex.
Motor umiestnený vzadu, pohon zadných kolies – koncepcia, ktorá bola využívaná od Subaru 360 sa zmenila na motor vpredu, pohon prednej nápravy. Táto zmena pomohla preklenúť problémy spojené s priestorom v interiéri, rozšírenie rázvoru kolies a umožnilo poskytnúť najväčšiu karosériu v triede miniáut vo svojej dobe. Názov Rex Combi bol daný modelu s ľahkou van karosériou, ktorá bola v tej dobe veľmi populárna.
1981.10 FF Rex Sedan
1984.09 Nová séria Rex
Pomenovanie: Prevzaté z latinského slova „Kráľ“
September 1982. Nové série Sambar Try a Hogh Roof Truck
Štvrtá generácia Sambar
Uvedenie v septembri 1982. „Sambar Try“ bol uvedený ako model minivanu, a zatiaľ čo 4-kolesový systém nezávislého tlmenia zostal rovnaký, riešenie predných tlmičov sa zmenilo z polo vlečného systému na Macpherson systém (pôvodné riešenie bolo stále využívané pre 2WD modely). V modeloch 2WD sa používali 10-palcové pneumatiky, a pre všetky 4WD modely sa používali 12-palcové pneumatiky (všetky modely mali veľké bubnové brzdy pre 4 kolesá). Nákladná verzia prišla s možnosťou ložnej plochy bez ohľadu na to, či išlo o 2WD alebo 4WD verziu, a kým nebolo k dispozícii automatické radenie, TryFL a FX prišli s automatickou prevodovkou.
1987.09 Vylepšenie série Sambar: začal sa používať stály pohon 4WD
Pomenovanie: V preklade „Indický jeleň“
Október 1983. Prichádza Domingo
Prvá generácia Dominga
Subaru Domingo, jednopriestorové vozidlo, malo svoj debut v októbri 1983.Táto séria nielen odviezla sedem pasažierov v kompaktnom tele, ale ponúkla tiež veľa variácií zmeny polohy sedadiel vďaka prvým japonským otočným sedačkám, spolu so sklápacími sedačkami.
1986.06 Dominka 1.2 litrové 4WD
Pomenovanie: Prevzaté zo španielskeho výrazu pre „Nedeľa“ a malo znamenať, že toto auto bolo vytvorené pre zábavné nedeľné jazdy
Február 1984. Vývoj Subaru ECVT
Ohlásený bol vývoj prvej prevodovky s elektricky-premenným prevodovým pomerom (ECVT). ECVT obsahovalo jednoduchý, ale efektívny mechanizmus, ktorý využíval špeciálny kovový pás a pár kladiek od Van Doorne´s Transmissie B.V., z Holandska. ECVT ponúkalo vodičovi kontrolovať rýchlosť auta bez používania komplexu stupňov. Táto konfigurácia umožnovala vozidlu meniť rýchlosť automaticky po najvhodnejší prevodový pomer.
Február 1984. Subaru Justy
Prvá generácia Justy
Subaru Justy bolo uvedená na trh vo februári 1984. V roku 1987 dostalo Justy vylepšený systém automatického radenia: prvú na svete prevodovku prevodovku s elektricky- plynulo premenným prevodovým pomerom pod názvom Subaru ECVT.
1985.10 Justy 1.2 litrová 4WD séria
1988.11 ECVT+4WD
Pomenovanie: Pôvod nájdeme v anglickom slove „Len“ a znamenalo to, že toto auto bolo „Správne“, „Dokonalé“, „Ideálne“ a „Úplne správne“.
Júl 1984. Tretia generácia Leone
S väčšou karosériou a dizajnom postavenom na jednoduchých, priamych linkách, vyrovnaný povrch tretej generácie Leone ponúkal vynikajúcu aerodynamiku s hodnotou odporu 0,35. 5-stupňová manuálna prevodovka MT opäť obsahovala technológiu „Dual Range“, ktorá ponúkala vodičovi 10 rôznych rýchlostných stupňov. Najvyšší model tejto rady GT obsahoval vzduchový systém tlmenia spolu s kontrolou výšky.
1984.04 Leone 3dverové kupé RX/II (stály pohon 4WD)
1987.10 Vylepšenie série Leone: Sedan a Touring Wagon mali Active Torque Split 4WD
1988.02 Maia
Pomenovanie: Podľa talianskeho slova pre „levia samica“
Január 1985. Subaru XT (Alcyone) predstavené v USA
Subaru XT (Alcyone) bolo odhalené na výstave Detroit Show v januári 1985 s tým, že do predaja bude uvedené v Júni toho istého roku. Bol to prvý model FHI, ktorý bol predstavený za oceánom skôr, ako na Japonskom trhu.
Jún 1985. Uvedenie Alcyone
Subaru Alcyone bolo pomenované podľa najjasnejšej hviezdy zo súhvezdia Plejády, ktoré má v japončine názov Subaru. Tento model bol uvedený v USA ako Subaru XT vo februári 1985, a v Japonsku v júni 1985 ako Alcyone. Charakteristikou tejto série je jeho tvarovanie, ktoré malo evokovať obrázok aerodynamického tvaru jastraba alebo orla. Nezameniteľný klinovity tvar so zaoblenými hranami a umožnili tomuto modelu dosiahnuť svetovo najnižší odpor vzduchu s koeficientom 0,29.
1987.07 Alcone VX (2.7 litra, stály pohon 4WD)
Pomenovanie: Najjasnejšia hviezda súhvezdia Plejád sa volá Alcyone, a stala sa základom mena tohto modelu. SVX je skratka pre Subaru Vozidlo X.
November 1986. Nový Rex Combi
Tretia generácia Rex
Model s trojvalcovým motorom bol vyvíjaný nanovo ako nový športový stupeň, „Combi“ dostalo meno „VIKI“. Väčšina zmien umožnila zväčšiť vnútorný priestor oproti všetkým modelom v minulosti. Automatická prevodovka bola vylepšená z automatickej spojky v predchádzajúcich modeloch na plne automatický (2-stupňový) systém s použitím meniča krútiaceho momentu.
1987.02 Rex 5dverový sedan dvojväzbová spojka, stály pohon 4WD
1987.07 Rex ECVT
1988.03 Séria Rex V a VX s preplňovaním
1990.03 Vylepšenie série Rex
Apríl 1988. Založenie Subaru Tecnicca International Inc.
Táto spoločnosť bola založená ako dcérsky závod, ktorý mal zastrešiť aktivity v motoršporte, vrátane FIA Svetového Rally Šampionátu, a zároveň sa starať o vývoj a predaj špeciálne vyvíjaných športových dielov.
Október 1988. Subaru MM, horizontálne protichodný 12-valcový motor dokončený
Subaru MM, horizontálne protichodný 12-valcový motor bol dokončený, a umožňoval maximálnu rýchlosť motora 13000 RPM (otáčok za minútu) a maximálny výkon viac ako 600 koní so suchou váhou 159kg.
Január 1989. Legacy stanovilo nový svetový rýchlostný rekord na 100 000km
V januári 1989 (od 2. do 21.) prvá generácia Legacy vytvorila nový svetový rýchlostný rekord na 100 000km na Arizonskom Testovacom Centre neďaleko Phoenixu v Arizone, USA. Vzdialenosť 100 000km dosiahlo Legacy za 447 hodín, 44 minút a 9.887 sekundy, s priemernou rýchlosťou 223,345 km/h, čím dosiahlo nový svetový rýchlostný rekord. (platný až do konca apríla 2005)
Február 1989. Séria Legacy
Prvá generácia Legacy
S príchodom vo februári 1989, Subaru urobilo prvý krok na automobilovom trhu 2.0litrových motorov práve s modelom Subaru Legacy. Posilnení požiadavkou na vytvorenie sedanu, ktoré by mohlo zaujať pozíciu lídra na svetovom trhu, dizajnový tím začal rôzne, ale základom bolo „použitie horizontálneho protichodného motora a systému AWD, ktoré nasledujú tradičné Subaru technológie, ale zároveň sa stanú základom pre novú éru“. V tejto línii Legacy obsahuje tradičné Subaru technológie, ale zároveň bolo vytvorené v novom dizajne, ktoré umožňovalo vysoko kvalitné riadenie. Modelová rada sa skladala zo 4-dverového sedanu a Station Wagonu, ktoré bolo výsledkom veľkého záujmu o kombi v Japonsku. V roku 1998 bola uvedená tretia generácia Legacy.
1989.01 Legacy
1989.01 Stanovenie nového svetového rýchlostného rekordu na 100 000km
1993.08 Prvé víťazstvo na Rally WRC Nový Zéland
Pomenovanie: V preklade “ odovzdávanie veľkých tradícií“
November 1989. Subaru Vývojové a Testovacie centrum
Subaru vývojové a testovacie centrum, zariadenie pre vývoj vylepšených technológií, dokončilo výstavbu vysoko rýchlostného okruhu.
Zdroj: https://www.subaru-global.com/ourstory/heritage.html