Srdcom pohonnej jednotky nového Subaru XV Crosstrek Hybrid je dvojlitrový plochý štvorvalec spaľujúci benzín, so zníženým vnútorným trením, ktorý produkuje 110 kW (150 k) a 200 Nm krútiaceho momentu.
Spaľovaciemu agregátu asistuje elektromotor na 100 V s celkovým výkonom 10 kW (13,5 k) a krútiacim momentom 65 Nm.
Ako zdroj elektrickej energie slúžia „nickel-metal hydride“ batérie s kapacitou 13,5 kWh. Štandardom sa stala bezstupňová prevodovka Lineartronic CVT rovnako ako symetrický pohon všetkých štyroch kolies.
Oproti štandardnému modelu XV je hybrid ťažší o 136 kg. Riadenie a odpruženie hybridnej verzie upravili v Subaru tak, aby sa vyššia pohotovostná hmotnosť nepodpísala pod zhoršené ovládanie auta.
Napriek umiestneniu batérií pod podlahu, z časti do priestoru pre batožinu je objem kufra po sklopení operadiel druhého radu sedadiel menší len o 48 litrov (1 421 litrov).
Hybridný model umožňuje aj prevádzku v čisto elektrickom režime – tzv. full hybrid. Samozrejmosťou je rekuperácia elektrickej energie pri brzdení a systém stop-štart.
Po svojom debute na autosalóne v NewYorku sa do predaja dostane najprv v Spojených Štátoch. Či sa vozidlo objaví aj v našich končinách, to zatiaľ nevieme.
[Originálny článok](http://auto.sme.sk/c/6753227/aj-subaru-ma-hybrid-model-xv-hybrid-zacnu-predavat-v-amerike.html „subaru hybrid“) sme umiestnili so súhlasom redakcie [auto.sme.sk](http://auto.sme.sk/ „auto.sme.sk“)